Updated/Sayfanın Yenilenme Tarihi: 20.05.2011

WORLD SIMILAR CARTOONS   DÜNYADAKİ BENZER KARİKATÜRLER

Note : The cartoons we are going to publish in Karcomics Magazine this pages are those examples from Cartoon Art which are similar to each other... 
By doing this, we do not have any aim of creating an atmosphere of discussion or accusing anyone...
We aim only and only at showing the similarities in the Cartoon Art and preventing their repeat...
To act in accordance with the terms of this idea of this page is open to everyone that contributed to the art of caricature Thank you to everyone.
.
Not : Karcomics Karikatür ve Mizah Dergimizin bu sayfalarında yayınladığımız karikatürler,Karikatür Sanatındaki benzer karikatürlerden oluşmaktadır... 
Konu veya çizgi benzerliği olan karikatürleri yayınlamamızdaki amaç herhangi bir tartışma ortamı yaratmak ve kimseyi suçlama amacını taşımamaktadır...
Bu sayfaların tek amacı Karikatür Sanatındaki benzerlikleri ortaya çıkartmak ve tekrarlanmasını önlemektir...
Bu düşünceler doğrultusunda hareket etmek şartıyla bu sayfalar herkese açık olup Karikatür Sanatına emeği geçen herkese şimdiden teşekkürler...

Ps: Please,click on thumbail to view the  "SIMILAR CARTOONS" full size ,thanks..

Not: "BENZER KARİKATÜRLER"i büyük olarak görebilmeniz icin lütfen üzerlerine tıklayınız,tesekkürler...

Yerli-Yurtiçi Jürileri...

Karikatür Sanatında, Konu Benzerliği...

Benzer karikatürler ve yurtiçi yarışmalar… 
Ben günlük karikatür çizen bir çizerim.
Çizilip çizilmediğini unuttuğum ve kendi düşüncemmiş gibi çizdiğim karikatürüm olmuştur.
Bu tür karikatürlerde zaten çokça şekilsel farklılıklar vardır.
Direk bu karikatürlere kopya demek yersizdir bence…
Sanatçıyız ama bunun yanında insanız…

İnsanın bulunduğu ortamda da hata kaçınılmazdır. Önemli olan sanatçının kendi kendine tespit ettiği bu hatadan geri dönmesidir. Gerçek sanatçının yapması da gereken budur.
Karikatür sanatında, konu benzerliği olduğu gibi şekilsel benzerlikte olmaktadır.
Anatomi çizimi olmayanlar ve acemiler genelde şekilsel kopyalamaya eğilimli olmaktadırlar.
Doyuma ulaşan veya konu kısırlığı çeken usta sanatçılarda, düşünmeye kendilerini zorlamak istemediklerinden dolayı kopyalama yöntemini seçmektedirler maalesef.
Mahkûmların kürek çekmesi, çığlık, ıssız ada, elinde kuru kafa -Shakespear, idam mangası vb. kalıplar şimdi var, daha sonrada olacaktır.
Burada önemli olan o simgeleri sanatçı özgün çalışması içinde kullanmasıdır.
Değerli çizer Muhittin Köroğlu'nun bir eserindeki idam mangası, açılan kapıdaki ışığı veya ışıktan gelecek birini kurşun yağmuruna tutmak için beklemesi, buna güzel bir örnektir.Burada idam mangası anonim ama konunun tamamı özgündür.
25.Aydın Doğan Karikatür yarışmasında birinci olan Ahmet Öztürklevent, kürek mahkumları esprisini başka bir varyasyonla çizmiş ve mansiyon ödülü kazanmıştır. Konu olarak ta aralarında hiçbir bağ yoktur. Şimdi bu olaya “sanatçı kendi kendisini kopya etti” mi diyeceğiz?
Birde olaya tesadüf etme ihtimalinden de bahsetmek lazımdır. Boyle ve Mariotte aynı çağda yaşamış, birbirlerinden haberleri olmadan aynı fizik kanununu bulan bilim adamlarıdır. O yüzden kanunun tamamına Boyle-Mariotte denilmiş ve her iki tarafın hakkı teslim edilmiştir.
Karikatürde de bu durum söz konusu olabilir. Böyle durumlarda yorum yaparken bu durumu da göz önünde bulundurmak gerekir.
Yukarda bahsi geçen ihtimaller ve birebir kopyacılar olabileceği göz önüne alınarak jüriler 7–8 kişiden oluşturulur.
Bu kadar fazla olmasının nedeni , iki üç kişinin kaçırdığını diğerleri yakalasın diyedir. Böylece kimsenin emeği kimseye geçmemiş olur.
İşte benim ve birçok kişinin üzerinde durduğu konu, yurtiçi yarışmalarda jürilerin dikkatsiz davranmaları sonucu oluşan haksızlıklardır.
Hedef ve amaç, yurtdışı yarışmalarda görülmeyen bu tür hata ve haksızlıkları minimuma indirmek olmalıdır.

05 Haziran 2008 Perşembe / Karadenizmizah Nizamettin Mollasalihoğlu

ana sayfa -  home

KARCOMICS MAGAZINE Web Site Copyrighted 2000-2011© By Ismail Kar All right reserved.